Sivistys- ja hyvinvointivaliokunta, kokous 19.2.2025

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 17 Kuntaan saapuneet palautteet 2024, Sivistyksen- ja hyvinvoinnin palvelualue

HOLDno-2024-699

Valmistelija

  • Kim Strömmer, sivistys- ja hyvinvointijohtaja, kim.strommer@hollola.fi

Perustelut

Osana kunnan toiminnan kehittämistä, kunta vastaanottaa kansalaisilta saatuja palautteita ja pyrkii vastaamaan saatuun palautteeseen mahdollisimman pian. Vuonna 2023 vastaanotettiin 707 palautetta ja niihin vastattiin keskimäärin 4 päivän sisällä. Vuoden 2024 aikana on vastaanotettu 772 palautetta ja keskimääräinen vastausaika on ollut 8 vuorokautta. Vastausaikaan vaikuttaa keskeisesti saadun palautteen sisältö ja luonne. Yhteenvedot saaduista palautteista ovat tämän asiakohdan liitteenä

Ehdotus

Esittelijä

  • Kim Strömmer, sivistys- ja hyvinvointijohtaja, kim.strommer@hollola.fi

Sivistys- ja hyvinvointivaliokunta merkitsee tiedoksi sivistyksen- ja hyvinvoinnin palvelualueelle tulleet palautteet.

Päätös

Merkittiin tiedoksi.

Tiedoksi

-

Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusta tai kunnallisvalitusta ei saa tehdä päätöksestä, joka koskee:

  • vain valmistelua tai täytäntöönpanoa (KuntaL 136 §)
  • virka- tai työehtosopimuksen tulkintaa tai soveltamista ja viranhaltija on jäsenenä viranhaltijayhdistyksessä, jolla on oikeus panna asia vireille työtuomioistuimessa (KVhl 50 § 2 mom.)
  • etuosto-oikeuden käyttämättä jättämistä (EtuostoL 22 §)
  • oppilaan arviointia (Perusopetuslaki 22 ja 42 c §).

Riita-asia käsitellään käräjäoikeudessa.