§ 1 Hankintatyöryhmän kokoonpano ja tehtävät 2025

Lataa 

HOLDno-2020-310

Päätöspäivämäärä

14.1.2025

Päätöksen tekijä

Kunnanjohtaja

Päätöksen peruste

Hallintosääntö, päätösvaltaliite 2.4.1

Kuvaus

Kunnanjohtajan päätöksellä §14 7.5.2020 kuntaan on perustettu hankintatyöryhmä,​ koordinoimaan,​ ohjaamaan ja kehittämään palvelualueiden hankintatoimintaa.

Työryhmän jäsenten,​ eli hankintavastaavien,​ tehtävänä on koordinoida,​ ohjata ja kehittää kunnan hankintatoimintaa,​ mm.:

  • toimimalla yhdyslinkkinä palvelualueella hankinta-​asioissa eli mm. tiedottaa palvelualueita tapahtuvista muutoksista toimintamalleissa,​ hankintalaissa jne.
  • ylläpitämällä hankintaan liittyvää osaamista ja tietotasoa mm. osallistumalla hankintalaki-​ ym. koulutuksiin
  • seuraamalla aktiivisesti,​ mitä hankintakentällä tapahtuu
  • osallistumalla kunnan hankintaohjeistuksien valmisteluun
  • osallistumalla aktiivisesti hankintatyöryhmän työhön ja tuomalla työryhmään viestiä palvelualueilta hankintoihin liittyvissä asioissa
  • osallistumalla hankintojen kehittämiseen kunnassa,​ mm. ottamalla käyttöön uusia työkaluja
  • päivittämämällä hankintojen vuosikelloa;​ ennakoimalla palvelualueiden hankintoja

Organisaatiossa tapahtuneiden muutosten takia työryhmän jäsenten nimeäminen on tullut ajankohtaiseksi.

Päätös

Nimeän kunnan hankintatyöryhmään seuraavat henkilöt:

  • hankinta-​asiantuntija Aliisa Haltsonen,​ pj,​ konsernin edustaja
  • hallintosihteeri Marjut Nisula,​ konsernin edustaja
  • hallintopäällikkö Minna Säkkinen-​Salminen,​ hyvan edustaja
  • palveluvastaava Joanna Ikonen,​ hyvan edustaja
  • kuntatekniikan päällikkö Sauli Tiensuu,​ elvan edustaja
  • elinkeinopäällikkö Tiia Irri,​ elvan edustaja
  • hankintakoordinaattori Jussi Pousi, työllisuusalueen edustaja
  • kiinteistöpäällikkö Arto Nuuttila,​ Hollolan Tilapalvelu Oy:n edustaja

Allekirjoitus

kunnanjohtaja Päivi Rahkonen

Organisaatiotieto

Konsernipalvelujen palvelualue